Oklejanie całych aut od 10500 zł
Zmiany stylistyczne od 200 zł
Przyciemnianie lamp od 450 zł/para
Lakierowanie zacisków 950 zł
Malowanie piast 400 zł
Dechromin od 500 zł
Modny chrom, dla niektórych wyznacznik luksusu i reprezentacyjnego wyglądu auta. Dla innych pożądany element w tuningu wizualnym. Jednak gusta są różne, a z czasem nawet ulegają zmianie. Tak samo jak moda w tuningu wizualnym. Tak powstał styl shadow-line listew przy szybie, czy totalny dechroming elementów w aucie. Czym dokładnie jest dechroming i jaki ma cel oprócz zmiany wyglądu?
Dechromig możemy nazywać inaczej ukrywaniem chromów, maskowaniem chromów, czy z angielskiego - chrom delete. Jest to zabieg polegający na zamaskowaniu chromowanych elementów w aucie - najczęściej listew przy oknach. Chociaż listwy maskuje się najczęściej to również jako podniesienie walorów estetycznych w tuningu wizualnym dechroming można wykonać na każdych elementach takich jak atrapa chłodnicy, klamki, lusterka, relingi, czy nawet atrapy wlotów powietrza.
Maskowanie chromowanych elementów karoserii ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Myślimy, że to zwyczajnie rzecz gustu, a każdy robi ze swoim samochodem, to co uważa za słuszne i to, co jemu ma się podobać. Jeśli chodzi o tuning wizualny to dechroming ostatnimi czasy jest bardzo popularną metodą na optyczną zmianę detali w samochodzie. Jednak maskowanie chromów w celach tuningowych, to nie jedyna zaleta. Dechroming ma jeszcze kilka istotnych zalet, które pomogą zaoszczędzić Ci nawet kilkaset złotych.
Jeśli listwy chromowane w Twoim samochodzie są przestarzałe, utlenione, lub zmatowiały to maskowanie chromu jest w miarę łatwym i niedrogim sposobem na zmianę wyglądu zewnętrznego pojazdu. Nowa listwa do popularnego modelu Audi to koszt ok. 180 zł/szt. Co przy 4 listwach daje nam koszt bagatela 720 zł za sam materiał. A jeszcze pozostaje demontaż starych listew i montaż nowych, czyli kolejne koszty. Taśma do maskowania chromów to koszt ok. 60-120 zł zależnie od ilości taśmy. Jest to cena dla taśmy renomowanej marki 3M. Nawet jeśli usługę dechromingu zlecisz profesjonalistom, to koszt będzie mniejszy niż kupno i montaż nowych listew chromowanych. Ponadto maskowanie chromu jest trwałe i zapewnia ochronę przed drobnymi zadrapaniami, blaknięciem, uszkodzeniami UV i korozją spowodowaną kwaśnym deszczem (nawet w przypadku już przestarzałych chromów).
Maskowanie chromu daje długotrwały efekt (ok. 5-7 lat), ale nie jest trwałą zmianą koloru. Musisz o tym pamiętać. Ma to jednak swoje plusy, bo łatwo możesz usunąć folię maskującą. Ponadto są wszechstronne i całkowicie konfigurowalne. Folia używana do maskowania chromu jest dostępny w różnych kolorach, wykończeniach, a nawet teksturach. Opcje i kombinacje są nieograniczone.
Musisz wziąć pod uwagę, że tutaj działa taka sama zasada, jak w przypadku oklejania aut folią. Nie wszystkie taśmy do dechromingu są tej samej jakości. Tania taśma do maskowania może nie tylko podnieść się przedwcześnie, czy odchodzić na krawędziach, ale może również uszkodzić oryginalny chrom w Twoim pojeździe. Ponadto jej odporność na uszkodzenia również będzie wątpliwej jakości. Pamiętaj, aby zainwestować w wysokiej jakości taśmę, aby w pełni wykorzystać możliwości maskowania chromu i mieć pewność, że taśma nie pozostawi żadnych uszkodzeń. Wysokiej jakości folia do dechromingu nie powinna zostawiać żadnych uszkodzeń po usunięciu. Ponadto powinna być w miarę plastyczna, aby z łatwością dać się formować po wygrzaniu. Niska jakość gwarantuje Ci, że taśma pęknie lub zostaną pod nią pęcherzyki powietrza.
ozwój mechaniki, jak i również całej technologii umożliwia nam liczne modernizację motoryzacyjne. Żyjemy w czasach kiedy nie musimy kupować nowego pojazdu, aby cieszyć się odmienionym autem. Dzięki różnego rodzaju poprawkom kosmetycznym i tuningowi, mamy możliwość zmiany wyglądu wizualnego samochodu, ponosząc niewielki koszt.
W dzisiejszym wpisie skupimy się na dwóch zabiegach modernizacyjnych, które pomogą nam zmienić wizualny wygląd auta. Mianowicie, są to:
Oklejanie samochodów z roku na rok zyskuje na popularności i ma coraz więcej zwolenników. Ze względu na swoją mało skomplikowany formę, jest jednym z najbardziej popularnych sposobów na modyfikację auta. Car wrapping polega na oklejaniu samochodu za pomocą folii, co w efekcie końcowym daje odświeżony wygląd karoserii. Jeśli masz ogrom kreatywności, sprawne dłonie i dozę cierpliwości może być to świetny sposób zarówno zarobkowy, jak i hobby.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, car wrapping to oklejanie aut specjalną folią. Cały proces odbywa się przy pomocy specjalistycznych narzędzi. To właśnie dzięki nim mamy możliwości w sposób niemal doskonały i niewidoczny dla ludzkiego oka, okleić praktycznie każde auto. Nie ma tu znaczenia kształt nadwozia, wielkość samochodu lub liczba przetłoczeń.
Oklejanie samochodu folią nie służy tylko do modyfikacji lakieru auta. Jest to także sprawdzony sposób, aby zabezpieczyć nasz pojazd za pomocą folii ochronnej przed działaniem czynników zewnętrznych.
Proces car wrappingu nie należy do skomplikowanych. Warto mieć jednak na uwadze to, że trzeba mieć podstawowe zdolności manualne. Jeśli nie czujesz się w takich modyfikacjach pewny, zostaw to profesjonaliście.
Aby oklejanie zostało wykonane poprawnie, należy porządnie przygotować się do niego. Musimy sobie zapewnić następujące elementy:
Proces oklejania samochodu jest zabiegiem czasochłonnym. Musimy uzbroić się w cierpliwość. Nasze auto u mechanika, który jest specjalistą w swojej dziedzinie, może spędzić nawet 10 dni. Jeśli chcesz zrobić to samemu, proces na pewno jeszcze się wydłuży.
Dzięki dostępności różnego rodzaju folii na rynku możemy dowolnie zmieniać wygląd auta. Szeroki wachlarz kolorów w przypadku folii jednokolorowych lub bogatych printów przy foliach z nadrukiem, uświadamiają nam, że ogranicza nas tylko wyobraźnia. A więc zadajmy sobie pytanie: Co przemawia za tym sposobem tuningu? Jest jedna wielka zaleta, o której należy wspomnieć. Folia cechuje się bardzo dużą trwałością i jest wieloletnia. A gdy nam się znudzi, możemy ją w każdej chwili bezpiecznie usunąć z karoserii, bez stresu, że uszkodzimy pierwotny lakier. Kolejnym atutem tej metody jest też to, że przez cały okres oklejania, folia chroni lakier przed czynnikami zewnętrznymi.
Skoro wiemy już co nieco o car wrappingu, pora przedstawić kolejny sposób na wizualną modyfikację naszego pojazdu. Pora dowiedzieć się coś o lakierowaniu auta.
Odpryski i widoczne ubytki na karoserii, zarysowania, efekty nieszczęśliwego wypadku lub po prostu chęć zmiany koloru pojazdu. Oto główne powody, dla których zmierzamy prosto do lakiernika. Lakierowanie nadwozia samochodu
Jest jednak jedno, ale. W przeciwieństwie do oklejania, lakierowania nie da się cofnąć. Jedynie uratuje nas ponowna wizyta u lakiernika. W niektórych sytuacjach możemy jednak poradzić sobie sami. Pojedyncze rysy i niewielkie ubytki w karoserii można usunąć bez konieczności malowania calego samochodu. Pomoże nam w tym specjalny marker lub pisak do usuwania rys bądź emulsja do lakieru. Jest to sprawdzony, szybki i tani sposób na samodzielne pozbycie się widocznych uszkodzeń w karoserii. Mankamentem tej techniki jest to, że nie jest zbyt trwała. Intensywny deszcz czy wizyta w myjni najprawdopodobniej zmyją preparat i cały proces będzie trzeba powtórzyć.
Lakierowanie, jest procesem, który wymaga bardzo dużego doświadczenia, niesamowitej dokładności i ogromu wiedzy. Na samym początku trzeba bardzo dokładnie umyć samochód. Karoseria musi być dokładnie odrdzewiona, oczyszczona, odtłuszczona i wyszlifowana. Następnie należy zdjąć mniejsze elementy, takie jak np. lusterka.
Teraz przystępujemy do pracy. Nakładamy specjalny podkład, który ma za zadanie wygładzić powierzchnię. Po przygotowaniu karoserii aplikowany jest lakier bazowy. Odpowiednia ilość warstw lakieru zależna jest od jego rodzaju i koloru, który chcemy osiągnąć. Lakier nakładany jest pod odpowiednim ciśnieniem za pomocą specjalnego pistoletu wyposażonego w dyszę. Bardzo istotne jest to, że każda warstwa musi być idealnie sucha przed nałożeniem kolejnej. Na koniec lakiernik nakłada lakier bezbarwny, a po wyschnięciu poleruje karoserię.
(Powyższy cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, § 1 Kodeksu Cywilnego. A każde auto w salonie Auto SPA jest traktowane wyjątkowo i indywidualnie.)